Zakendoen is theater – hoe vermakelijk bent u?
Alle zaken zijn theater. Herken deze waarheid en implementeer een manier om deze over te brengen. Een zeer succesvolle zakenman zei dit en voegde eraan toe: “In de mate dat u aan dit aspect van uw presentatie voldoet, zult u zeer competitief en zeer winstgevend zijn.”
Er zijn maar weinig eigenaren van kleine bedrijven die in deze context over hun bedrijf nadenken, en nu, net zoals de markt is gekrompen en de concurrentie om de resterende discretionaire uitgaven hevig is. Dit vereist dat u veel aandacht schenkt aan het succesvol leveren van de best mogelijke presentatie op de markt, het winnen van marktaandeel en het beschermen van wat u heeft, aangezien de winst wordt uitgedaagd door verregaande kortingen en een lager volume.
Hier zijn een paar voorbeelden van succesvol theater in een zakelijk scenario dat resulteert in hogere verkoopomzet, zelfs in een dalende markt:
Een meubelwinkel in Framingham, MA, zet een show van Disney World-kaliber op met grote rekwisieten, bewegende lichten, live theater, video, film, muziek, pantomime, live presentatie en interactie met de klanten, waardoor een feeststemming ontstaat waar kinderen en gezinnen wil gaan. Ja, velen zullen daar meer kopen dan wanneer er geen entertainment zou zijn. De meubelwinkel van een concurrent beschikt over een enorm IMAX-theater met ultramoderne 3D-films die op het enorme scherm worden getoond. Wat is het volgende?
Veel restaurants snappen dit en bieden alles van stand-up comedy, serenades aan tafel, koken aan tafel, livemuziek en zelfs, letterlijk, theatrale producties. Natuurlijk biedt Hooters het beste entertainment dat beschikbaar is – mooie, schaars geklede vrouwen die je een biertje serveren! Hoe kun je daarmee concurreren?
Een chocoladefabrikant met een sterke merknaam en distributie biedt paashazen, de kerstman, een spookhuis met Halloween, rondleidingen, proeverijen en op donderdagavonden in de zomer, oude autorally’s! Grote publiekstrekkers, veel plezier en natuurlijk nemen de verkoopopbrengsten en winsten enorm toe naarmate het merk enorm wordt verbeterd.
Waarom is spirituele ontwikkeling van belang in ons persoonlijke en zakelijke leven?
Veel mensen die ik ken en die ik werk, raken perplex als het woord spirituele of spirituele ontwikkeling wordt genoemd in de context van hun professionele of zelfs persoonlijke leven. Ik heb het advies gekregen om het “S” -woord niet te noemen als ik met een nieuwe potentiële klant praat. Ik heb ervoor gekozen om die vooringenomenheid te omzeilen. Ik denk niet dat ik de noodzaak kan ondersteunen om wie we zijn in kleine dozen en kooien te verdelen en de simpele waarheden te ontkennen als: “je handdruk is je contract” en als het niets zegt, alle contracten en overeenkomsten, je advocaten opstellen zal u niet beschermen tegen verbranding in een zakelijke deal.
Als we lang genoeg leven, zullen we verraad ervaren in een persoonlijke relatie. Deze dingen zullen gebeuren. Spirituele ontwikkeling is de alchemie die het doorleven van deze levenservaringen op vele niveaus waardevol maakt en versterkt wat ik Jean Houston eens hoorde zeggen: “dit maakt deel uit van ons menselijke huiswerk.”
Het is niet belangrijk dat we ons spirituele leven in lineaire termen kunnen definiëren of in woorden kunnen beschrijven. Wat belangrijk is, is een gevoel van ontzag. En dit kan komen door het ervaren van een zonsondergang, een zonsopgang, je concentreren op de perfect gevormde vingers en vingernagels van een baby of het gevoel in je hart wanneer je medeleven of empathie ervaart of als je bij de branding staat en ver naar de horizon kijkt en sluit je ogen en laat het mysterie van de schepping je lichaam, geest en ziel doordringen.
Een gevoel van ontzag voelt in eerste instantie niet relevant. Naar de zonsondergang staren betekent dat je vroeg op moet. Zonsopkomst betekent dat je eerder op bent. Empathie voor iemand anders? “Ik heb geen tijd”, zou je kunnen zeggen, of “wie heeft er empathie voor mij?” Ontzag stelt ons in staat kalm en aanwezig te blijven; om de keuze te maken om frustraties en ongeduld niet te verdringen bij een nietsvermoedende barista bij Starbucks. Het helpt ons de impuls te weerstaan om de eerste bestuurder te zijn die rood licht bereikt, of het kan het kostbare besef brengen dat je echt niet naar een collega of vriend luistert en je bewustzijn moet verschuiven en je best daarvoor moet doen moment of besluit om de waarheid te vertellen wanneer je aan je wielen draait.
Toenemende vraag naar leveranciers van theaterstoelen
Er is een toenemende vraag naar leveranciers van theaterstoelen in de Verenigde Staten. Vroeger waren de enige instellingen die de apparatuur nodig hadden die bij leveranciers van theaterstoelen kon worden gekocht, bioscopen. Tegenwoordig zijn er veel meer bedrijven die de producten van leveranciers van theaterstoelen gebruiken om hun bedrijf in te richten.
Leveranciers van theaterstoelen handelen in de banken en de stoelenrij die opklapbaar zijn. Er zijn maar heel weinig andere instellingen dan filmhuizen die klapstoelen in hun decor hebben gebruikt. Totdat andere etablissementen de voordelen van het hebben van klapstoelen begonnen in te zien, en nu zijn er meer bedrijven die deze stoelen kopen dan ooit tevoren.
Sportarena’s installeren dit soort zitplaatsen nu zodat de fans ze kunnen gebruiken als ze naar de wedstrijd komen kijken. De neerklapbare stoelen zijn comfortabeler dan de traditionele tribunes die altijd werden gebruikt in voetbalstadions en honkbalparken. Door de neerklapbare stoelen kunnen de fans rustiger blijven omdat ze comfortabeler en ontspannender zijn tijdens het spel.
De stadions kunnen ook hogere prijzen vragen aan de fans die een kaartje kopen om in een van deze stoelen met kussens te zitten. De stoelen met kussens kosten in het begin iets meer, maar na verloop van tijd vergroten ze de winst van de arena.
Entertainmentcomplexen die live-optredens van zangers en bands organiseren, zijn begonnen met het opnemen van dit soort zitplaatsen in hun gebouwen. Het comfort van de stoelen draagt bij aan het plezier dat de deelnemers uit de show halen.
De stoelen zijn ook in verschillende kleuren te koop. De entertainmentcomplexen gebruiken verschillende kleuren om secties in het gebied te vestigen. Elke sectie heeft een andere ticketprijs afhankelijk van de nabijheid van het podium waar de uitvoering zal plaatsvinden. Hoe dichterbij de zitplaats, hoe hoger de prijs van het ticket.